LES  5 DIETES   TENDANCES

LES 5 DIETES TENDANCES

Les 5 Diètes Tendances

 

1- VEGAN

Ce régime exclut tous les produits d’origine animale. À l’instar du régime végétarien, le régime végétalien ne comprend pas de viande, mais les végétaliens choisissent également de ne pas consommer de produits laitiers, d’œufs ou de tout autre produit d’origine animale. Ce choix peut être fait pour diverses raisons, notamment l’éthique, les préoccupations environnementales et le désir d’améliorer la santé. Le régime végétalien met l’accent sur les grains entiers, les fruits, les légumes, les noix, les graines et les graisses saines.

Avantages

Le régime végétalien contient moins de gras saturées – le type de gras d’origine animale, comme la viande et les produits laitiers.
Les végétaliens ont tendance à manger plus de fruits et de légumes, ce qui leur confère les avantages impressionnants des vitamines, des minéraux, des antioxydants, des fibres, etc.
Suivre un régime végétalien peut favoriser la perte de poids. Manger plus d’aliments riches en fibres (fruits, légumes, grains entiers) peut augmenter le sentiment de satiété et réduire naturellement la quantité de calories consommées.

Inconvénients

Ce régime présente un risque de carence en micronutriments: vitamine B12, vitamine D, calcium, acides gras oméga-3, fer et zinc.
Il est possible que le végétalien devienne une «malbouffe», car la plupart des aliments transformés sont techniquement végétaliens.

Related image

2- CÉTOGÈNE:

Ce régime est un régime alimentaire à très faible teneur en glucides, voire aucun, qui force le corps à l’état de cétose – lorsque votre corps brûle les gras pour obtenir de l’énergie plutôt que des glucides. Il transforme également les gras en cétones dans le foie, ce qui peut fournir de l’énergie au cerveau. Le régime céto standard comprend 75% de matières grasses, 20% de protéines et 5% de glucides. Ce régime comprend de la viande, du poisson, des œufs, du fromage, des légumes non féculents et des gras sains. Il élimine les fruits, les céréales, les légumineuses et tout ce qui contient du sucre ajouté.

Avantages

Le régime céto peut être bénéfique pour la perte de poids rapide et à court terme.
Il aide à réguler la glycémie.
Il peut être efficace pour réduire les symptômes, ralentir la progression de la maladie et / ou améliorer l’état de santé général des personnes atteintes d’épilepsie ou de diabète et des femmes atteintes du syndrome des ovaires polykystiques. * Consultez votre médecin avant d’essayer ce régime si cela vous concerne.

Inconvénients

C’est un régime extrêmement strict. Pour rester dans un état de cétose, les personnes au régime doivent toujours maintenir un certain pourcentage (très faible) de glucides.
Le régime céto manque de recherche scientifique sur les effets à long terme et n’est pas recommandé en tant que modèle d’alimentation à long terme.
Les personnes à la diète des kéto souffrent généralement de «grippe céto» au début, ce qui inclut des symptômes tels que maux de tête, fatigue, vertiges, brouillard cérébral, etc.
Suivre ce régime peut affecter la santé cardiaque en raison de la quantité élevée de graisses saturées et de protéines animales.
Ce régime ne met pas l’accent sur la qualité des aliments.

Related image

3- PALEO:

Le régime paléo, également appelé «régime des ancêtres», a été conçu pour ressembler à ce que nos ancêtres chasseurs-cueilleurs mangeaient il y a des milliers d’années: des aliments entiers non transformés. Le régime comprend de la viande, du poisson, des œufs, des légumes, des fruits, des noix, des graines, des herbes, des épices, des graisses saines et des huiles. Il élimine les aliments transformés, le sucre, les boissons gazeuses, les céréales, les produits laitiers, les légumineuses, les édulcorants artificiels, les huiles végétales, la margarine et les gras trans.

Avantages

Les personnes à la diète paléo ne mangent pas d’aliments transformés, ce qui élimine les additifs, les conservateurs et les produits chimiques.
Suivre un régime paléo peut aider à perdre du poids.
Ce régime peut améliorer la satiété (sensation de satiété) en raison d’un apport accru en protéines et en lipides.
Les personnes à la diète peuvent tirer des bénéfices anti-inflammatoires des nutriments des plantes.
Ce régime est simple à suivre car il existe une liste claire d’aliments que vous pouvez et ne pouvez pas manger.

Inconvénients

Le régime paléo limite les céréales, qui constituent une source importante de glucides, en particulier pour les athlètes.
Ce régime peut être difficile à suivre pour les végétariens, d’autant plus qu’il exclut les haricots.

Related image

4- JEÛNE INTERMITTENT:

Il existe de nombreuses versions différentes du jeûne intermittent (IF), dans lesquelles la fenêtre de jeûne régulière de 12 heures du dîner au petit-déjeuner est poussée à 14 voire 20 heures. La méthode la plus courante est la méthode 16:8, qui vous permet de manger chaque jour pendant 8 heures. Les heures spécifiques sont laissées à l’individu, mais beaucoup trouvent que manger à  midi à 20 heures est le format leplus simple. Fondamentalement, vous mangez la même quantité de nourriture que vous le feriez normalement, mais en peu de temps.

Avantages

  • Le jeûne intermittent favorise la perte de poids.
  • Il aide à réguler la résistance à l’insuline. Notre corps produit de l’insuline lorsque nous mangeons et digérons des aliments. En d’autres termes, le jeûne donne au corps une pause dans la production d’insuline.
  • Suivre ce régime peut être bénéfique pour améliorer l’énergie et la concentration.
  • Ne réduit pas les calories ou ne nécessite pas l’élimination d’aliments spécifiques.
  • Peut aider à préserver la masse musculaire maigre.

Inconvénients

  • Le déjeuner est «retardé». Cela peut être difficile pour ceux qui ont l’habitude de manger tôt le matin.
  • Certaines femmes peuvent éprouver des déséquilibres hormonaux avec des jeûnes plus longs.

 

Image result for JEÛNE INTERMITTENT images

5- CARB CYCLING: 

Autrefois très populaire parmi les athlètes d’élite et les bodybuilders, le carb cycling est entré sur le marché des athlètes de tous les jours. Ce régime consiste à ajuster l’apport en glucides en fonction de l’évolution de vos besoins au cours de la semaine, du mois ou de l’année. Habituellement, le cycle des glucides s’articule autour du programme d’entraînement d’une personne et consiste à passer de jours à faible teneur en glucides et à haute teneur en glucides. Il vise à limiter l’apport en glucides au moment où il procure un bénéfice maximal (c’est-à-dire à faire de l’entraînement intense et intense) et à éviter les glucides quand ils ne sont pas nécessaires (pour apprendre à votre corps à brûler les graisses comme combustible).

Avantages

  • Ce type de régime n’implique ni comptage ni restriction de calories.
  • Le cycle en glucides peut aider à la perte de poids, à la satiété et aux envies, aux hormones d’équilibrage et à l’énergie.
  • Peut aider les athlètes à optimiser leurs entraînements et leurs performances.
  • Peut favoriser la croissance musculaire maigre et améliorer la composition corporelle.
  • Ce modèle d’alimentation n’exige pas de couper complètement un groupe alimentaire.

Inconvénients

  • Cela peut prendre du temps de déterminer la quantité de glucides dont vous avez besoin. Prévoyez du temps pour expérimenter.
  • Les connaissances et les compétences en matière de comptage des glucides sont nécessaires pour pratiquer correctement les cycles.
  • La recherche est relativement nouvelle et les effets à long terme de la bascule entre les apports faibles et élevés en glucides sont inconnus.
  • Related image  NOS CONSEILSFaites  vos recherches avant d’adopter un nouveau régime. N’oubliez pas que l’élimination des aliments et des groupes d’aliments ne signifie pas nécessairement que vous mangez plus sainement. Cela peut entraîner des carences si les régimes ne sont pas soigneusement planifiés. Il est nécessaire d’alimenter votre corps avec des nutriments adéquats (en quantités appropriées, à des heures précises) pour obtenir des résultats optimaux. Cela est particulièrement vrai pour les athlètes.
  • Related image
  • Rappelez-vous que le fait de manger sainement et équilibré, de faire de l’exercice, boire beaucoup d’ eau  et de dormir au moins 7 heures par nuit vous aidera à vous sentir bien et à bénéficier d’une santé globale. Les tendances vont et viennent, mais la saine alimentation ne se démode jamais. 

         A votre santé .

Easy vegetarian recipes.

Easy vegetarian recipes.

Becoming Vegetarian is a healthy choice but What to eat?

Becoming vegetarian/vegan is not a matter of pleasure, of what we like to eat or not. It is a difficult but very stimulating commitment on a daily basis, and in the long run. It’s about questioning our food, the one our parents passed on to us, that our society approves of, and it can be difficult to live with every day and many times source of tension, temptations are frequent, believe me, the desire to taste
good meat never leaves you alone.

The good news is that there are very good vegetarian recipes, and their taste is incomparable to beefsteak.

Cook and eat well

 

1.Vegetarian Pad Thai

Image result for vegetarian pad thai

INGREDIENTS

2 Tbsp canola oil

3 Tbsp soy sauce

1 Tbsp chili sauce

1 Tbsp brown sugar

1 Tbsp water

1 lime

1/4-inch flat rice noodles

3 cloves garlic, chopped

2 eggs, beaten

2 carrots, peeled and shredded

8 scallions, white and green parts separated and chopped

2 cups bean sprouts

1 red bell pepper, slivered

2 Tbsp roasted salted peanuts, chopped

INSTRUCTIONS

1. Cook the noodles as directed on the package and drain.

2. In a small bowl, whisk together the juice from 1 lime, soy sauce, chili sauce and brown sugar.

3. In a large pan, heat the oil over medium-high heat. Add the garlic and stir for 15 seconds, then add the white chopped scallions and red pepper. Cook for 1 minute, then push to the side of the pan and cook the whisked eggs until scrambled. Add carrot shreds, and cook for about 1 minute.

4. Mix in the noodles along with 1 tablespoon of water. Once mixed, pour in soy sauce mixture and bring to a simmer.

5. Mix in bean sprouts and green scallions.

6. Plate the dish, and sprinkle on the crushed peanuts.

7. Season with salt and pepper

2.Tofu Tacos with Vegan Lime Crema

INGREDIENTS

  • 1 block extra firm tofu
  • 1 teaspoon smoked paprika (or chili powder)
  • 1/2 teaspoon salt
  • 1/2 teaspoon ground pepper
  • 3/4 cup chickpea flour (or flour of choice)
  • 2 cups almond milk (or milk of choice)
  • 2 1/2 cups quinoa crispies (from about 1 cup of uncooked quinoa)
  • 2 cups shredded cabbage
  • 1 avocado
  • 1/2 cup finely chopped cilantro (optional)
  • 12 corn tortillas

Press the tofu: Drain and rinse tofu and then press it by placing between two kitchen towels and topping with a heavy book. Allow to sit for at least 30 minutes, or until excess moisture is drawn out. Alternatively, you can accomplish this by using a tofu press.

Prepare the slaw: In a large bowl, combine the cabbage with vinegar and salt. Massage it with your hands for a few minutes then set it aside to marinate.

Cook the tofu: Preheat the oven to 400°F and then line a baking sheet with parchment paper. Once the tofu has been pressed, dice it into 1-inch cubes and then transfer to the baking sheet. Bake in the oven for 10 minutes on each side until it’s light golden brown. Then turn the oven off and set tofu aside to cool.

Meanwhile mix together the spices (paprika to pepper) in a large bowl. Using your hands, lightly coat the tofu with one tablespoon of oil and then transfer it to the bowl with the spices. Coat each piece evenly then sprinkle the starch on top. Mix with your hands or a spoon until each piece is coated with the starch as well.

Warm the remaining 2 tablespoons of oil in a skillet over medium heat and then saute the tofu on for about 5 minutes on each side. Depending on the size of your skillet, you might have to do this part in two steps, using one tablespoon of oil at a time.

Allow the tofu to sit in the skillet on warm while you prepare the avocado crema.

Make the avocado crema: in a food processor or a blender, combine all of the ingredients and blend until smooth. Add a tablespoon of water if needed to thin.

Warm the tortillas in a skillet or the microwave then place the tofu inside. Top with cabbage and avocado cream and serve immediately.

3.Vegetarian Burgers

Image result for vegetarian burgers

INGREDIENTS

Vegetarian Burgers

¾ cup chopped red onion

½ Tbsp chopped ginger

1 14 oz can of refried beans

¼ cup chickpea flour

1 tsp salt

2 Tbsp chana masala (recipe follows)

2 Tbsp grapeseed oil

a few slices of avocado, for garnish

fresh garden sprouts, for garnish

a few slices of tomato, for garnish

INSTRUCTIONS

Vegetarian Burgers

1. Put the onion into a large bowl along with the ginger, refried beans, chickpea flour, salt, and chana masala and mix well with hands.

2. Heat a non-stick skillet over medium-high heat and add oil. Form bean mixture into 4 patties and when oil is hot, fry them until they are golden brown on all sides, about 4 to 5 minutes.

3. Serve on whole wheat buns with sliced avocado, sprouts, and tomatoes.

Chana Masala

1. Place spices in a jar with a lid and shake well.

4.Vegetarian Lasagna

Image result for vegetarian lasagna

INGREDIENTS

Tomato-Carrot Sauce

⅓ cup olive oil

4 large cloves garlic, thinly sliced

1 medium onion, chopped

Kosher salt

1 large carrot, shredded on the large holes of a box grater

2 Tbsp tomato paste

¼ tsp crushed red pepper flakes

2 28-oz cans plum tomatoes, crushed by hand

2 bay leaves

1 large sprig basil; plus 1/4 cup leaves, coarsely chopped

1 large sprig thyme

cooking mix with

1 10-oz box frozen chopped spinach, thawed

1 lb(s) ricotta cheese

¾ cup grated Parmesan

1 large egg

Kosher salt

¼ tsp freshly grated nutmeg

12 no-boil lasagna noodles

1 lb(s) shredded low-moisture whole-milk mozzarella (4 cups)

Cooking spray

 

INSTRUCTIONS

Tomato-Carrot Sauce

1. Put the olive oil and garlic in a medium pot over low heat. Cook the garlic, stirring occasionally at first and more often as it colors, until golden brown, about 7 minutes. Raise the heat to medium-low, add the onions and a large pinch of salt and cook, stirring occasionally, until the onions are softened, about 5 minutes. Add the carrots, and cook, stirring occasionally, until softened, about 5 minutes. Add the tomato paste and red pepper flakes, and cook, stirring constantly, for 2 minutes. Add the tomatoes, bay leaves, basil sprig, thyme, and 1 teaspoon salt, raise the heat to medium and bring the sauce to a lively simmer. Continue to cook, stirring frequently, until quite thick (if you draw a spoon through the sauce, you’ll see the bottom of the pot for a few seconds before the sauce fills back in), about 30 minutes. As the sauce thickens, turn the heat down a bit so the bottom doesn’t scorch. Stir in the chopped basil. Let cool to room temperature before assembling the lasagna. (Makes 1 quart.)

 How to  cook all together

1. Preheat the oven to 350ºF. Squeeze the spinach in your hands to remove as much liquid as possible. Put it in a large bowl, and stir in the ricotta, 1/2 cup of the Parmesan, the egg, 1 teaspoon salt and the nutmeg.

2. Spread 3/4 cup of the tomato sauce on the bottom of a 9-by-13-inch baking dish. Lay 3 lasagna noodles across the sauce (they won’t touch). Spread 3/4 cup tomato sauce on top. Dollop 1/3 of the ricotta mixture (about 1 cup) across the sauce, and use the back of a spoon to spread it (it will smash into the tomato sauce, which is fine). Scatter 1 cup of the mozzarella on top.

3. Repeat the layering 2 more times. Top with the last 3 noodles, spread the last 3/4 cup tomato sauce over them and scatter the remaining 1 cup mozzarella and 1/4 cup Parmesan over the top. Spray a large piece of foil with cooking spray, and cover the baking dish.

4. Bake until the noodles are soft and the cheese has melted about 40 minutes. Remove the foil, and continue to bake until the cheese is bubbling and the lasagna is slightly browned around the edges, about 15 minutes more. Let rest 10 minutes before serving.

Bonne Appetit.

5.Slow Cooker Enchilada Orzo

Related image

INGREDIENTS

  • 1 (14.5-ounce) can fire roasted diced tomatoes
  • 1 (10-ounce) can Old El Paso™ mild enchilada sauce
  • 1 (4.5-ounce) can Old El Paso™ chopped green chiles, drained
  • 1/2 cup vegetable broth, or more, as needed
  • 1 cup corn kernels, frozen, canned or roasted
  • 1 cup canned black beans, drained and rinsed
  • Kosher salt and freshly ground black pepper, to taste
  • 4 ounces cream cheese, cubed
  • 2 cups uncooked orzo pasta
  • 2 tablespoons chopped fresh cilantro leaves

 

     INSTRUCTIONS

  1. Place diced tomatoes, enchilada sauce, green chiles, vegetable broth, corn, and black beans into a 6-qt slow cooker.; season with salt and pepper, to taste. Stir until well combined. Top with cream cheese.
  2. Cover and cook on low heat for 7-8 hours or high heat for 3-4 hours.
  3. Uncover and stir until cream cheese is well combined. Stir in orzo. Cover and cook on high heat for an additional 15-30 minutes. Add more vegetable broth as needed until the desired consistency is reached.
  4. Serve immediately, garnished with cilantro, if you choose to do so.

Enjoy your meal.

Thank you for reading

Tell us- how you cook your favorite recipes.

Mexican Salsa Recipe or Salsa Fresca Recipe

Mexican Salsa Recipe or Salsa Fresca Recipe

Mexican Salsa Recipe or Salsa Fresca Recipe

Easy and Fast Recipe

Ingredients

Tomatoes
Peppers
Onions
Coriander
Lime juice
Cucumber
Salt

Olive Oil

Instructions

Wash ingredients

1-Cut tomatoes, peppers, cucumber in small slices
and remove the seeds with the tip of a knife.
2-Peel the onions and chop them finely
2-Chop the coriander.
4-Mix the tomatoes, onions and coriander in a salad bowl
5-In a small bowl Mix salt, with lemon juice, (let salt dissolve)

6-Add the chili pepper and Olive oil,
7-Mix and pour over the vegetables and taste.

As needed if you like it hot, add chili  .
keep it for 10 to 15 minutes before eat.

Salsa Mexican or Salsa Fresca accompanies a variety of cooked Mexican dishes  as:
Burritos, Tamales, Empanadas, Enchiladas, Tacos, Tostadas ETC …

In the morning,eat  with an omelette or fried eggs

On toast

On cooked potatoes

As an accompaniment to grilled meats or chicken
Put on chicken breasts or fish fillets before baking

You can also use this salad to make refreshing sandwiches or small bites as an aperitif.

In Mexican cuisine it is much preferable to use jalapenos or serrano pepper if you like spicy.

If you do not like spiciness you can simply use red, yellow peppers or any pepper of your choice.

Enjoy your Meal

Translate »